زندگینامه زکریا رازی – فیلسوف

آثار رازی,بیوگرافی رازی,پدر شیمی

 

در زندگی نامه زکریا رازی اینگونه آمده است که: نام وی محمد و نام پدرش زکریا و کنیه‌ اش ابوبکر است. مورخان شرقی در کتاب‌ هایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده‌ اند، اما اروپائیان و مورخان غربی از او به نام‌ های رازس Rhazes و رازی Al-Razi در کتاب‌ های خود یاد کرده‌ اند. به گفته ابوریحان بیرونی وی در شعبان سال ۲۵۱ هجری (۸۶۵ میلادی) در ری متولد شده و دوران کودکی و نوجوانی‌ و جوانی‌ اش دراین شهر گذشت. چنین شهرت دارد که در جوانی عود می‌ نواخته و گاهی شعر می‌ سروده ‌است. بعدها به کار زرگری مشغول شد و پس از آن به کیمیاگری روی آورد، وی در سنین بالا علم طب را آموخت. بیرونی معتقد است او در ابتدا به کیمیا اشتغال داشته و پس از آنکه در این راه چشمش در اثر کار زیاد با مواد تند و تیز بو آسیب دید، برای درمان چشم به پزشکی روی آورد. در کتاب‌ های مورخان اسلامی آمده‌ است که رازی طب را در بیمارستان بغداد آموخته‌ است، در آن زمان بغداد مرکز بزرگ علمی دوران و جانشین دانشگاه جندی شاپور بوده‌ است و رازی برای آموختن علم به بغداد سفر کرد و مدتی نامعلوم در آنجا اقامت گزید و به تحصیل علم پرداخت و سپس ریاست بیمارستان معتضدی را برعهده گرفت. پس از مرگ معتضد خلیفه عباسی به ری بازگشت و عهده‌ دار ریاست بیمارستان ری شد و تا پایان عمر در این شهر به درمان بیماران مشغول بود. رازی در آخر عمرش نابینا شد، درباره علت نابینا شدن او روایت‌ های مختلفی وجود دارد، بیرونی سبب کوری رازی را کار مداوم با مواد شیمیایی چون بخار جیوه می‌ داند.

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , فیلسوف ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:49 ] [ aisoo ] [ بازدید : 74 ] [ نظرات () ]
زندگینامه پردیس ثابتی-زیست‌شناس

صورة ذات صلة

پردیس ثابتی در سال ۱۳۵۳ در تهران زاده شده است. او از دو سالگی به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا ساکن شد.

وی دوره لیسانس را در «مؤسسه تکنولوژی ماساچوست»، ام.آی.تی، سپری کرد و پس از آن تحصیلات عالی خود را در دانشگاه آکسفورد ادامه داد. پردیس ثابتی تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد آمریکا نیز با نتیجه ای شگفت انگیز به پایان رساند : او سومین زن در طول تاریخ این دانشگاه بود که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل فارغ التحصیل شد.

پس از آن بود که دانشگاه هاروارد از او دعوت به همکاری کرد و اکنون پردیس ثابتی، با عنوان استادیار هاروارد، یکی از استادان جوان ایرانی تبار در این دانشگاه به شمار می رود و سرپرستی یک پژوهش مهم پزشکی، در باره تکامل انسانی، را در مرکز سامانه های زیست های تکاملی بر عهده دارد.

ادامه مطلب

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:43 ] [ aisoo ] [ بازدید : 11 ] [ نظرات () ]
زندگی نامه فیروز نادری-مدیر ناسا

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه فیروز نادری

فیروز نادری چهره سرشناس و مدیر ناسا در تاریخ 5 فروردین سال 1325 در شهر شیراز به دنیا آمد. دکتر نادری اصالتا از تیره ندرلوی طایفه‌ دره‌ شوری، یکی از طایفه های بزرگ ایل قشقایی است. چهار سال بیشتر نداشت که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و پدرش که یک جهانگرد به حساب می آمد، زیاد اجازه دیدار با مادرش را به او نمی داد.

پروفسور نادری پس از اتمام دوره دبستان به تهران نقل مکان کرد و در دبیرستان اندیشه دوران دبیرستانش را به اتمام رساند. بعد از اتمام دوران دبیرستان برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته مهندسی برق "دانشگاه ایالتی آیووا" و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سال‌ های 1972 و 1976 در "دانشگاه کالیفرنیای جنوبی" به اتمام رساند.

دکتر نادری از علاقه اش به معماری صحبت کرده است و می گویند زمانی که به آمریکا مهاجرت کردند در ابتدا می خواستند که در رشته معماری تحصیل کنند اما خیلی سریع متوجه شدند که استعداد این کار را ندارند، سپس شیفته ورزش شدند و می خواستند که به صورت حرفه ای ورزش کنند اما به نقل از خودشان: "دنیا قماری است که باید با همه ورق‌ هایتان بازی‌ اش کنید؛ پس رفتم و مهندسی خواندم."

اما یکی از جالب ترین ماجراهایی که در دوران تحصیل برای دکتر نادری پیش آمد این بود که درست در روز دفاع از پایان نامه دکترایش، بینی اش در اثر برخورد توپ بیسبال شکست. دکتر نادری پس از اتمام تحصیلش برای گذراندن خدمت سربازیش به ایران بازگشت و همزمان در این دوره در مرکز «سنجش از دور ایران» فعالیت کرد و تمایل داشت که در کشور خودش زندگی کند اما در نهایت به دلیل کمبود امکانات به آمریکا بازگشت.

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:37 ] [ aisoo ] [ بازدید : 3 ] [ نظرات () ]
زندگی نامه خوارزمی-اختر شناسی

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه محمد بن موسى الخوارزمي

ابو عبدالله محمد بن موسی خوارزمیکه ریاضیدانان اروپا او را algoritmus می خوانند یکی از نخستین و بزرگترین ریاضیدانان و اختر شناسان ایران است که در بغداد کار میکرد .از زندگی و خانواده او آگاهی زیادی در دست نیست جز در حدود سال 175 - 180 هجری - در خوارزم متولد و هنگام جوانی در خزانه الحکمه مامون مشغول به کار و تحقیقات شد و پس از سالها فعالیت شبانه روزی بلاخره در حدود سال 225 - 232 هجری - دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافت .

برخی ار تاریخ نویسان عنوان مجوسی را به دنبال نام او اورده اند ، معلوم میشود در خانواده ای با فرهنگ از زرتشتیان خوارزم زاده شد و به همین مناسبت به احتمال قوی به نوشته های علمی ایرانی پیش از یورش عرب دسترسی داشته است

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , اخترشناس ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:29 ] [ aisoo ] [ بازدید : 6 ] [ نظرات () ]
زندگینامه مریم میرزاخانی – نابغه ریاضیات

بیوگرافی خانم مریم میرزاخانی,بیوگرافی مریم میرزاخانی,جایزه ی مریم میرزاخانی

 

مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی – آمریکایی بود که بر زمینه های هندسه هذلولوی، هندسه هم تافته، نظریه تایشمولر و نظریه ارگودیک تحقیقات انجام می داد. وی به دلیل کار بر دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه ای آن ها موفق به دریافت مدال فیلدز شد. این مدال بالاترین جایزه در ریاضیات محسوب می شود؛ مریم میرزاخانی تنها فرد ایرانی است که توانسته مدال فیلدز را به دست آورد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاع از زندگینامه پروفسور مریم میرزاخانی این نابغه ی بزرگ ریاضیات با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , ریاضیدان ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:22 ] [ aisoo ] [ بازدید : 103 ] [ نظرات () ]
زندگینامه خیام نیشابوری – شاعر و فیلسوف

بیوگرافی خیام نیشابوری,بیوگرافی خیام نیشابوری شاعر,زندگی نامه شاعر خیام نیشابوری

خیام نیشابوری، ستاره شناس، فیلسوف، ریاضی دان و شاعر دوره ی سلجوقیان است که به خاطر مقام علمی بالایی که داشته به او لقب «حجه الحق» داده بودند، اما بیشتر شهرت و آوازه ی او به خاطر جایگاه ادبی و رباعیاتش می باشد که به چندین زبان زنده ی دنیا ترجمه شده و در اروپا شهرت فراوانی به دست آورده است.

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , فیلسوف ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:14 ] [ aisoo ] [ بازدید : 5 ] [ نظرات () ]
زندگینامه سر جاگادیش چاندرا بوز

زندگینامه دانشمندان, بیوگرافی دانشمندان, دانشمندان معروف جهان

 

زاده ۳۰ نوامبر ۱۸۵۸ درگذشته ۲۳ نوامبر ۱۹۳۷

 

پجاگادیش به خاطر اقداماتش در اختراع رادیو و مایکرو ویو مشهور است. او که اولین دانشمند بنگالی (بنگلادشی) است تلاش های بسیاری در زمینه ی پیشرفت علم داشته است.
لیست فوق تلاش کرده است که تنها بعضی از بهترین دانشمندان طول تاریخ را معرفی کند و این بدان معنی نیست که دانشمندانی که اینجا ذکر نشده اند در رشته های خاص خود تلاش های ارزنده ای نداشته اند. همچنان که دنیا و تکنولوژی پیشرفت می کند تلاش های بسیاری هم صرف این میشود که وسایل الکترونیکی موجود راکارآمد تر و کم هزینه تر کنند. برای مثال پس از اختراع اینترنت پیشرفت ها ادامه داشته است تا اطمینان حاصل شود که دسترسی به اینترنت نه تنها ارزان تر بلکه ساده تر هم باشد.

برچسب ها: زندگینامه ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 9:11 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
زندگینامه استیون هاوکینگ – فیزیکدان و کیهان شناس

استیون هاوکینگ,بیوگرافی استیون هاوکینگ,تابش هاوكینگ

 

در زندگی نامه پروفسور استیون هاوکینگ (استفان ویلیام هاوکینگ) اینگونه آمده است. استیون هاوکینگ در نخستین روزهای زمستان سال 1942 از پدری زیست شناس و مادری خانه دار به دنیا آمد. خانواده هاوکینگ در شمال لندن زندگی می کردند اما در آن زمان نیروی هوایی نازی، به شدت لندن را بمباران می کرد.

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , فیزیکدان ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:59 ] [ aisoo ] [ بازدید : 26 ] [ نظرات () ]
زندگینامه چارلز داروین – زیست شناس

بیوگرافی چارلز داروین,چارلز داروین,زندگی دانشمندان

 

در زندگی نامه ی چارلز داروین اینگونه آمده است که: چارلز داروین نظریه‌ پرداز تئوری تکامل ارگانیک به وسیله انتخاب اصلح در طبیعت، در روز 12 فوریه 1809 (همان روزی که ابراهام لینکلن به دنیا آمد) در سافربوری انگلستان دیده به جهان گشود. وی در شانزده سالگی برای تحصیل در رشته پزشکی وارد دانشگاه ادینبورو شد ولی پس از چندی پزشکی و تشریح برایش کسل‌ کننده شد. به همین دلیل خود را به کمبریج منتقل کرد تا برای ورود به کسوت روحانیت به تحصیل بپردازد. اما در کمبریج اشتغال به فعالیت هایی مانند سوارکاری و تیراندازی از تحصیل خشک و خسته‌ کننده به مذاق چارلز داروین خوش‌ تر آمد. با وجود این موفق شد یکی از اساتید خود را قانع نماید که او را به عنوان طبیعی دان در سفر اکتشافی کشتی «بیل» همراهی کند. پدر داروین در ابتدا به این دلیل که چنین سفری بهانه خوبی برای فرزندش خواهد بود که کار اصلی خود را باز هم به تعویق اندازد با مسافرت او مخالفت کرد ولی از آنجا که آن سفر مهمترین سفر اکتشافی دریایی در تاریخ علوم غرب بود داروین پیر ترغیب شد با سفر پسرش موافقت نماید.

ادامه مطلب

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:56 ] [ aisoo ] [ بازدید : 4 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ایزاک نیوتن – فیزیکدان

ايزاک نيوتن,ایزاک نیوتن,ایزاک نیوتن اهل کجاست

 

ایزاک نیوتن اهل کجاست؟

در زندگی نامه ایزاک نیوتن اینگونه آمده است که: ایزاک نیوتن که در روز 25 دسامبر 1642 یعنی سال مرگ گالیله متولد شد از خانواده ای است که افراد آن کشاورزان مستقل و متوسط الحال بودند و مجاور دریا در قریه وولستورپ می زیستند. ایزاک قبل از موعد متولد شد و زودرس به دنیا آمد، چنان ضعیف بود که مادر گمان برد او حتی روز اول زندگی را هم نتواند به پایان ببرد، پدرش نیز در عین حال اسحق نام داشت و در سی سالگی و قبل از تولد فرزندش درگذشت. پدرش مردی بوده است ضعیف با رفتار غیرعادی زودرنج و عصبی مزاج. مادرش هاناآیساک زنی بود مقتصد، خانه داری بود صاحب کفایت و صنعتگری با لیاقت.

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , فیزکدان ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:51 ] [ aisoo ] [ بازدید : 60 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ارسطو – فیلسوف

 

آثار ارسطو,ارسطاطالیس کیست,ارسطو کیست
 

 ارسطو 

در زندگی نامه دانشمند ارسطو اینگونه آمده است که: ارسطو در سال 384 پیش از میلاد در شهر استاگیرا واقع در مقدونیه که در 300 کیلومتری شمال آتن قرار دارد، به دنیا آمد. پدر او دوست و پزشک پادشاه مقدونیه، جد اسکندر مقدونی بود. ارسطو در جوانی برای تحصیل در آکادمی افلاطون، راهی آتن شد و توسط  او، عقل مجسم آکادمی نام گرفت. وی پس از مرگ افلاطون، آکادمی را ترک نموده، به آسیای صغیر رفت و در آنجا با دختر یک خانواده ثروتمند و پر نفوذ ازدواج کرد. بعد از مدت نه چندان طولانی، فیلیپ پادشاه مقدونیه، ارسطو را برای آموزش فرزندش اسکندر به دربار خود دعوت نمود.

ادامه مطلب

برچسب ها: زندگینامه , فیلسوف ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:44 ] [ aisoo ] [ بازدید : 4 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ارفع کریم

نتيجة بحث الصور عن ارفع کریم

متاسفانه ارفع راه زیادی را در مسیر زندگی حرفه‌ای‌اش طی نکرد، وی در سن 16 سالگی پس از یک تشنج صرعی که منجر به ایستاد شدن قلبش شد، درگذشت. اما همانطوری که وبلاگ بزرگداشت زنان شگفت‌انگیز توضیح می‌دهد؛ آنچه این دانش آموز پاکستانی در طی زمان اندک خود انجام داد باعث شرمساری بسیاری از ماست.ارفع در سن 9 سالگی، جوان‌ترین متخصص دارای مدرک حرفه‌ای مایکروسافت شد. در میان جوایز بی‌شمار وی، می‌توان به مدال طلای فاطمه جناح در حوزه علم و فناوری اشاره کرد. همچنین جایزه غرور و عملکرد توسط رئیس جمهور پاکستان به ارفع اعطا شد که معمولا به افرادی تعلق می‌گیرد که در سراسر کارهای زندگی حرفه‌ای خود برتری و والایی نشان داده باشند.

برچسب ها: زندگینامه ,
[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:32 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
زندگینامه آیدا نوداک- کیمیادان و فزیکدان

آیدا نوداک ، کیمیادان و فزیکدان

نتيجة بحث الصور عن آیدا نوداک

زاده ۲۵ فوریه ۱۸۹۶ درگذشته ۲۴ سپتامبر ۱۹۷۸

نوداک یک فیزیکدان و کیمیادان آلمانی بود که سه بار نامزد دریافت جایزه نوبل کیمیا شد اما هیچ وقت موفق به دریافت آن نشد. در سال 1934، وی و همسرش هفتاد و پنجمین عنصر جدول تناوبی به نام (رنیوم) را کشف کردند. نوداک اولین نفری بود که به نظریه شکاف هسته‌ای اشاره کرد

 

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:28 ] [ aisoo ] [ بازدید : 11 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ماری کرول جمیسون- فضانورد ناسا

نتيجة بحث الصور عن ماری کرول جمیسون- فضانورد ناسا

ماری کرول در 17 اکتبر 1956 در دیکتر الاباما بدنیا امده وی در ماموریت اس تی اس 47 حضور داشته

وی یک پزشک آمریکایی و فضانورد ناسا است. جمیسون هنگامی که در سال 1992 با شاتل فضایی اندور به مدار خارجی رفت، تبدیل به اولین زن آفریقایی-آمریکایی شد که به فضا سفر کرده است. جمیسون پیش از این به عنوان افسر پزشکی در ارتش صلح خدمت کرده بود. وی در حال حاضر بنیانگذار و رئیس دو کمپنی تکنالوژی است.جمیسون می‌گوید: «بعضی اوقات مردم به شما می‌گویند که به روشی خاصی رفتار یا عمل کنید. بعضی اوقات مردم به خاطر محدودیت تصورات خودشان، می‌خواهند شما را هم محدود کنند».

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:23 ] [ aisoo ] [ بازدید : 5 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ماری کنث کلر- دانشمند علوم کمپیوتری

ماری کنث کلر

نتيجة بحث الصور عن ماری کنث کلر- دانشمند علوم کامپیوتر

کلر یک راهبه کاتولیک بود که تبدیل به یکی از پیشگامان علم کامپیوتر شد و همچنین جزء دو نفر اولی در آمریکا بود که موفق به کسب مدرک دکترا در سال 1965 در این رشته شده است. به دنبال این ماجرا دانشگاه دارتموث قانون «فقط مردان» خود را شکست تا به کلر اجازه دهد در مرکز علوم کامپیوتری، جایی که وی به توسعه زبان پایه کامیپوتر کمک کرد، این دانشگاه مشغول به کار شود.

 

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:17 ] [ aisoo ] [ بازدید : 3 ] [ نظرات () ]
زندگینامه آیانا هاوارد-دانشمند رباتیک

نتيجة بحث الصور عن آیانا هاوارد ، دانشمند رباتیک

هاوارد یک محقق رباتیک آمریکایی تبار است که یکی از جوان‌ترین نوآوران جهان نیز محسوب می‌شود. یکی از کمک‌های قابل توجه وی به علم، طراحی ربات‌هایی است که اثرات گرم شدن کره زمین بر صخره‌های یخی قطب جنوب را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند.هاوارد به عنوان کارآموز وارد آزمایشگاه پیشرانی جت ناسا شد و در نهایت، قبل از اینکه به موقعیت فعلی‌اش به عنوان پروفسور رباتیک در موسسه تکنالوژی جورجیا برسد، چندین سال در آنجا کار کرد.

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:15 ] [ aisoo ] [ بازدید : 36 ] [ نظرات () ]
زندگینامه پگی وایتسن- فضانورد ناسا

نتيجة بحث الصور عن پگی ویتسون ، فضانورد ناسا

پگی واپتسن متولد ۱۹۶۰ ایالت آیووا

پگی تابه حال دوبار به مدت طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی مانده که وی را باتجربه‌ترین فضانورد زن ناسا کرده است. پگی در سال 2007 اولین فرمانده زن ایستگاه فضایی بین المللی شد و در طی ماموریت 16 وی رکورد راهپیمایی فضایی زنان را شکست

پگی ویتسون با بازگشت به زمین، در سوم سپتامبر ۲۰۱۷ در میان فضانوردان آمریکایی صاحب رکورد بیشترین مدت اقامت در خارج از اتمسفر زمین است. وی در سه مأموریت جداگانه به مدت ۶۶۵ روز در فضا زندگی کرده‌است. فضانورد روسی به نام گنادی پادالکا با ۸۷۹ روز اقامت در فضا صاحب رکورد جهانی است ویتسون با ۶۶۵ روز در فضا، با سابقه‌ترین فضانورد ناسا است

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:5 ] [ aisoo ] [ بازدید : 130 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ماری مینارد دالی ، بیوشیمیست

نتيجة بحث الصور عن ماری مینارد دالی ، بیوشیمیست

ماری مینارد دالی 

دالی اولین زن آمریکایی-آفریقایی در آمریکا بود که موفق به دریافت مدرک دکترا، اعطا شده از دانشگاه کلمبیا در سال 1947، در کیمیا شد. وی کمک‌های شایان توجه‌ای به درک کنونی ما از ترکیبات و متابولیزم اجزاء در هسته حجره کرده است. بعدها ماری در شغل حرفه‌ایش برنامه‌هایی برای افزایش تعداد اقلیت‌ها در دانشگاه‌های طبی و فارغ التحصیلان رشته‌های علمی توسعه داد.

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 8:2 ] [ aisoo ] [ بازدید : 201 ] [ نظرات () ]
زندگینامه سمیرا موسی- فزیکدان هسته ای

 

نتيجة بحث الصور عن زندگی نامه دانشمند سمیرا موسی

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه قاهره در مصر، سمیرا در این موسسه تبدیل به اولین زنی شد که مدرک دکترای تابش اتمی را داشت و همچنین اولین نفری بود که موقعیت شغلی‌اش در حد یک همکارپروفیسور(اسیستانت) بود.سمیرا کنفراس صلح بین‌المللی انرژی اتمی را برگزار کرد که بدین وسیله دانشمندان را از اقصی نقاط جهان دور هم جمع کرد تا کمیته‌ای برای محافظت علیه خطرات هسته‌ای بسازد و پزشکی هسته‌ای را در دسترس عموم قرار دهند.یکی از گفته‌های معروف وی این است: «درمان‌های هسته‌ای را تا جای ممکن قابل دسترس و ارزان می‌کنم درست مانند تابلیت آسپرین». اما متاسفانه سمیرا قبل از اینکه موفق به اتمام کارش شود از دنیا رفت.

[ دو شنبه 29 بهمن 1397 ] [ 7:51 ] [ aisoo ] [ بازدید : 9 ] [ نظرات () ]
زندگینامه گالیله – ستاره شناس

بیوگرافی کامل گالیله,درباره ی گالیله,دماسنج اختراع گالیله

 

بیوگرافی گالیله

در زندگی نامه ی گالیلئو گالیله اینگونه آمده است که: گالیلئو گالیله در سال 1564 در پیزا واقع در ایتالیا متولد شد. گالیله ستاره شناس ،ریاضیدان، اخترشناس و فیزیکدان ایتالیایی است که در پیدایش روش علمی جدید و کشف قانونهایی برای شرح نتایج مشاهده و آزمایش تأثیر بسزایی داشته است.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:58 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
زندگینامه آلبرت انیشتین – فیزیکدان

آلبرت انیشتین,آلبرت انیشتین که بود,بیوگرافی آلبرت انیشتین

 

آلبرت انیشتین که بود؟

آلبرت کوچولو به هیچ عنوان کودک اعجوبه‌ ای نبود و حتی مدت زیادی طول کشید تا سخن گفتن را بیاموزد؛ بطوریکه پدر و مادرش وحشت زده شدند که مبادا فرزندشان ناقص و غیرعادی باشد.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:55 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
زندگینامه لویی پاستور – شیمی دان

آزمایش لویی پاستور,آزمایشات لویی پاستور,بیوگرافی لویی پاستور

 

 

خلاصه زندگی لویی پاستور

لویی پاستور، کاشف بزرگ جهان، در 27 دسامبر سال 1822 در شهر دول، از شهرهای فرانسه، پا به عرصه حیات نهاد.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:52 ] [ aisoo ] [ بازدید : 1 ] [ نظرات () ]
زندگینامه مایکل فارادی – فیزیکدان

آزمایش مایکل فارادی,بیوگرافی مایکل فارادی,زندگی نامه مایکل فارادی

 

بیوگرافی مایکل فارادی

مایکل فارادی کیست؟

مایکل فارادی فرزند نعل بند فقیری بود که در 22 سپتامبر سال 1791 در انگلستان متولد گردید. مایکل به رغم آموزش رسمی کمی که دیده بود ادیسون زمان خود بود. او در سیزده سالگی در دکان صحافی به عنوان شاگرد مشغول به کار شد و هنگام فراغت به مطالعه کتاب های موجود در دکان صحافی می پراخت. مطالعه یکی از تألیفات شیمی دان سوئیسی ژان مارسه او را به خط سیر علوم وارد نمود. مایکل فارادی از آن پس در کلاس سر همفری دیوی “شیمی دان مشهور” حاضر می شد و مقالاتی هم در این باره می نوشت و برای استاد خودش می فرستاد.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:50 ] [ aisoo ] [ بازدید : 0 ] [ نظرات () ]
زندگینامه نیلز هنریک دیوید بوهر – فیزیکدان

بیوگرافی نیلز هنریک داوید بور,زندگی نامه نیلز هنریک بور,زندگینامه دانشمندان

 

بیوگرافی نیلز هنریک داوید بوهر (زندگینامه دانشمندان)

در زندگی نامه نیلز هنریک بوهر اینگونه آمده است که :

نیلز هنریک دیوید بوهر در 7 اکتبر سال 1885 و در کپنهاک دانمارک دیده به جهان گشود. پدر او کریستیان بوهر استاد فیزیولوژی دانشگاه کپنهاک و مادر او اِلن آلدر بوهر دختر یک خانواده یهودی دانمارکی سرشناس در مراکز بانکی و پارلمانی بود. خانواده نیلز کلیسا رو نبودند ولی زن خانواده برخلاف یهودی بودنش توافق کرده بود که بچه ها مسیحی بار آورده شوند. نیلز در سال 1903 در رشته فیزیک دانشگاه کپنهاک نام نویسی نمود. در دانشگاه نیلز با انجام آزمایشهایی درباره نیروی کشش سطحی آب و اندازه گیری آن نیرو خود را ممتاز کرده و توانست به پاس انجام آن کار مدال طلای آکادمی علوم و ادبیات دانمارک را به دست بیاورد.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:46 ] [ aisoo ] [ بازدید : 29 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ماری کوری-فیزیکدان

پیر کوری,درباره ماری کوری,زندگی نامه ی ماری کوری

 

 

بیوگرافی ماری کوری (زندگینامه دانشمندان)

در زندگی نامه ی ماری کوری اینگونه آمده است که: ماری کوری در سال 1867 با نام ماریا اسکلو دووسکا در ورشو پایتخت لهستان متولد شد او در سن 19 سالگی به پاریس رفت تا در آنجا به تحصیل در رشته شیمی بپردازد. در آنجا با فیزیکدان جوان فرانسوی به نام پیر کوری آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید.

 

 

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:43 ] [ aisoo ] [ بازدید : 73 ] [ نظرات () ]
زندگینامه توماس ادیسون-مخترع

نتيجة بحث الصور عن زندگینامه توماس ادیسون

زندگی نامه توماس ادیسون

توماس آلوا ادیسون (متولد ۱۱فوریه ۱۸۴۷ – درگذشته ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱) یک طراح نورپردازی، مهندس، مخترع، دانشمند، و کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا بود.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:34 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ابوریحان بیرونی-اخترشناس

این دانشمند ایرانی در زمینه های مختلف همچون جغرافیا، زمین‌شناسی، مردم‌شناسی، ریاضی، اخترشناسی، فیزیک و … سرآمد دوران خود به شمار می رود. وی در زمینه های مختلف، آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشته است که متاسفانه امروزه تعداد کمی از آن ها باقی مانده است.

آثار ابوریحان بیرونی,ابوریحان بیرونی,بیوگرافی ابوریحان بیرونی

نام کامل این دانشمند، ابوریحان محمد بن احمد بیرونی می باشد. وی در تاریخ هجدهم دی ماه سال 351 خورشیدی در شهر کاث که از شهرهای ولایت خوارزم به شمار می رفت، متولد شد.

ادامه مطلب

[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 4:18 ] [ aisoo ] [ بازدید : 0 ] [ نظرات () ]
زندگینامه ابوعلی سینا

زندگینامه ابو علی سینا

ابوعلی حسین بن عبد الله بن سینا در سال  359  - 370 هجری -  در روستایی در حوالی بخارا چشم بر جهان گشود  . پدرش عبد الله  ‏اهل بلخ بود و مادرش ستاره نام داشت ، زنی از اهالی روستای افشنه .‏

عبد الله پدر بو علی دوران جوانی اش را در زادگاه گذرانیده و  سپس به بخارا پایتخت حکومت سامانیان عزیمت کرد ‏‏.‏

هنگامی که عبد الله از شهر پدران خود به بخارا رفت سیصد سال از حکومت تازیان بیگانه گذشته بود و سامانیان بر ‏بخارا حکم می راندند .‏

هنگامی که ابن سینا پنج سال داشت ، نزد پدر که مردی فاضل بود حساب ، ریاضیات ، رو خوانی قرآن و صرف و نحو ‏زبان عربی می آموخت او از همان ابتدا بسیار باهوش بود و برای کسب دانش شوق و اشتیاق فراوانی داشت پس از ‏چندی نیز به مکتب رفت که سر آمد هم مکتبی های خود بود ‏

ادامه مطلب

[ پنج شنبه 25 بهمن 1397 ] [ 20:11 ] [ aisoo ] [ بازدید : 2 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
صفحات وب